Elämmekö kuoltuamme?
Kun Tiibetiläinen Laama, joka asui Amerikassa tiesi
kuolemansa lähestyvän saivat paikalliset lääkärit hänet houkuteltua kuolemaan
sairaalassaan.
Ja kun kuolema sitten tapahtui, totesivat kaiken
elontoiminnan hänessä lakanneen. Mutta he seurasivat vielä kolme vuorokautta
hämmästellen tätä kuolinprosessia, sillä Laman sydämen kohta pysyi lämpimänä,
vaikka kylmeneminen muualla tapahtuikin. Iho pysyi kimmoisena, eikä siihen
jäänyt painautumaa, niin kuin normaalisti kuolleille.
Tätä tilaa kesti kaksi ja puoli vuorokautta, eikä
lääkärit pystyneet selittämään näitä ilmiöitä, sillä he eivät olleet vastaavaa
nähneet.
Täällä länsimailla ei juurikaan tiedetä mitä
ihmiselle kuolemassa tapahtuu, saati sitten henkisesti kehittyneelle ja
kuolemaan oikealla tavalla valmistautuneelle ihmiselle.
Itämailla on määrätyissä piireissä aina enemmän
tiedetty kuolemasta kuin täällä länsimaissa, tai mitä kansa on pystynyt tai
halunnut ymmärtää.
Buddhalaiselle munkille oikealla tavalla kuoleminen
on hyvin tärkeä asia, jota he eläissään ovat jo pitkään harjoitelleet. Siksi he
hallitsevat oman kuolinprosessinsa niin, että menevät tajuisina kuolemanrajan
eli tuonenvirran yli ja keskittävät eetterivoimansa määrätyistä syistä
sydäntshakraansa niin, että se vaikuttaa fyysiseen sydämeen asti. Pimeässä voi nähdä
jopa sydämen kohdan hohtavan valoa, kuten nämä lääkärit näkivät.
En nyt kajoa tähän sen enempää, toin vain sen
esimerkkinä siitä, että meidän päivinäkin ilmenee asioita, jotka todistavat
ihmiskunnalla olevan tietoa kuolemasta, jota ei länsimainen tiede tunne.
Tämä ihmiskunnan vanha aikain viisaus, jota suuret
opettajat ovat opettaneet on tullut meille länsimaille Helena Blavatskyn tuoman
teosofian myötä ehkä parhaiten tunnetuksi.
Meillä Suomessa tätä tietoa on nykyisessä muodossa
ollut jo yli 100 vuoden ajan kirjailija Pekka Ervastin tuomana. Mutta Kalevala
osoittaa, että suomalaiset ovat olleet perillä teosofiasta eli jumalaisesta
viisaudesta jo tuhansia vuosia.
Väinämöinenhän kävi myös itse tutustumassa elävänä
tuonelassa, ja kertoo hyvin seikkaperäisesti kokemuksistaan. Aivan samoin Pekka
Ervast lukuisissa kirjoissaan kuvaa yksityiskohtaisesti omiin kokemuksiinsa
perustuvasta tiedostaan kuolemanjälkeisistä tiloista.
Tietämättömiksi ei meidän nykyaikana tarvitse enää
jäädä kuolemankysymyksessäkään, jos se vain meitä kiinnostaa. Itse olen
todennut monet kerrat miten suuri hyöty on ollut etukäteen tutustua maahan
johon on tullut matkustettua.
Kun aloin tätä esitystäni kirjoittamaan oli yön
aikana satanut paksu lumikerros maahan, ja lisää tuli koko ajan. Koko luonto
lepäsi lumen alla kuin kylmässä haudassaan. Se mikä siinä kesällä elämänä ilmeni
oli kuin vetäytyneenä sisään, pois tästä olemisen tasosta johonkin, johon
meidän aistimme eivät ylety sitä
seuraamaan.
Mutta aurinko saa sen jälleen houkuteltua
ihmeelliseen elämänkukoistukseensa takaisin tälle fyysiselle tasolle. Kukka
joka syksyllä kuolee ei siitä kuitenkaan keväällä muutu eläväksi, vaan
näkymättömissä oleva juuri kasvattaa uuden kukan.
Kukkaan verrattuna puu, esimerkiksi kuusi, näyttää
elävän ikuista elämää. Onpa tavattu jopa tuhansia vuosia vanhoja puita. On kuin
se, mikä kukassa on juurta ja mistä syntyy uusi kukka joka kevät olisi puussa
lähtenyt kasvamaan ylöspäin kohti taivasta, ja talvellakin viheriöivä kuusi
tullut kuin kuolemattomaksi jota hyytävät pakkasetkaan eivät saa enää
lannistumaan.
Tällainen luonnonkirjan lukeminen auttaa ja
helpottaa meitä ymmärtämään myös omaa luontoamme, sillä kaikessa luonnossa
ilmenee
vastaavuudet, niin näkyväisessä
kuin myös meille vielä näkymättömässäkin. Niin ylhäällä kuin alhaallakin.
Ja mitä useammassa ilmennyksessä näemme saman kaavan
toistuvan sitä vakuuttuneemmaksi ymmärryksemme tulee vallitsevista
luonnonlaeista.
Ymmärrys on se meidän työväline jolla näkymätön
luonto paljastaa itsensä ensin, ennen kuin meille joskus herää vastaavat aistit
jotka mahdollistavat suoranaisen aistihavaitsemisen.
Näinhän matemaattisestikin voidaan laskemalla todeta
monen asian olemassaolo, joka sitten vasta myöhemmin löydetään muilla keinoin.
Kyllähän myös syntymästään asti sokea voi luoda
mielikuvan ulkoisesta maailmasta, mutta voi mikä maailma hänelle avautuukaan
jos hänen silmänsä tulevat yht'äkkiää näkeviksi. Kuoleman suhteen me olemme
kuin tällainen sokea, mutta tyhmäähän olisi väittä, ettei kukaan muukaan pysty
näkemään.
Näitä näkeviä on kautta ihmiskunnan historian ollut,
jotka ovat kuolemanjälkeisestä elämästä meille kertoneet.
Mutta on esiintynyt runsaasti myös selittäjiä jotka
ovat käyttäneet hyväkseen ihmisten tietämättömyyttä ja saaneet valtaa ihmisten
yli pelottelemalla ikuisilla kadotuksilla elleivät usko niin kuin he haluavat
uskottavan.
Toimeen tulo on taattu kun on saatu ihmiset ostamaan
taivaspaikkansa. Tähänhän ei nykyajan ihmistä kovin helpolla saada enää
lankeamaan, mutta yrittäjiä kuitenkin riittää.
Imisille on aina ollut kyllä tarjolla oikeaakin
tietoa ja ollut myös mahdollista itse päästä tämän tiedon alkulähteille katsomaan.
Kuinka ihminen joka ei itse ole ratkaissut kuoleman arvoitusta voi sitten
tietää mikä on totta?
Kun ihminen herää sokeasta uskosta itse
ajattelemaan, tekee hän yleensä sen huomion etteivät nuo muutkaan tiedä, vaan
ovat pelkän uskon varassa. Helposti tulee meistä silloin materialisteja ja
kiellämme kaiken
kuolemanjälkeisen
elämänkin.
Sanomme, että ei elämän päättymistä kuolemassa
kukaan kuitenkaan ole pystynyt todistamaan
eikä rehellisesti sanoa niin tietävänsäkään. Myös jos kaikki tietäisivät mitä
kuoleman jälkeen on, ei siitä kannattaisi puhuakaan.
Mutta kuten sanottu tie tietoon on jokaiselle avoin,
ja vain tien kuljettua voi päästä perille. Perille kuolemastakin. Mutta sitä
ennen meidän on tyytyminen tietäjien kertomuksiin, ja oman järkemme
todistuksiin.
Kun pyrimme tietoon kuolemasta auttaa meitä silloin
se kun ajattelemme mitä elämä on. Onko se "elämä" joka kuolee, vai
voiko elämä ylipäänsäkään kuolla? Olemmeko henki joka on pukeutunut ruumiiseen,
vai ruumis johon on puhallettu henki?
Me näemme elämän yleensä liikkeenä, sykkeenä, joka
ilmenee mitä moninaisimmissa muodoissa. Voidaan todetakin ettei elämää voida
havaita kuin muotoon pukeutuneena. Vain muodossa voi elämä ilmetä.
Mutta muoto ei paljasta vielä itse elämää, saati sen
muodon luojaa. Voikohan se luoja olla kaiken takana oleva ikuinen ääretön elämä
joka sitten ilmenisi hetkellisinä elämänilmennyksinä muodoissa? Tuskin, sillä
eihän ikuinen, ääretön voi rajoittua muotoon. Sillä ei voi olla alkua ja loppua
niin kuin kaikilla muodoilla on.
Mutta mikä se sitten on joka muodoissa ilmenee
elämänä. Ihminenhän ei pysty antamaan luomilleen muodoille elämää. Viisaat
sanovat, että se pysyy meidän tajunnallemme vielä salaisuutena. Emme pysty sitä
tajuamaan, eli lapsi ei vielä ymmärrä Isänsä aivoituksia. Ja siksi emme pysty
ainakaan näillä aivoilla tietämään mitään itse elämästä, vaan meidän on
tyytyminen vain tutkimaan sen ilmennyksiä.
Tämän perusteella voimme jo todeta että se jota me
pidämme kuolleena ei olekaan elämän vastakohta, vaan ehkä elävän vastakohta.
Vain elävä muoto pystyy sisäisestä itsestään käsin liikkumaan, kasvamaan ja
kehittymään.
Kuolema on siis sitä, että tämä sisäinen itse jättää
tämän muodon jossa se elämänä ilmeni. Mikä on alkanut ajassa, kuoleekin ajassa.
Kaikki mikä on syntynyt muotoon kerran häviää. Tämä on elämän ehdoton laki.
Tämä persoonallisuus joka nyt tiedän olevani tulee
tyystin häviämään tässä muodossaan ja ilomielin saakin hävitä. Siitä ei jää
kuin muisto, aivan kuin siitä nuorukaisesta on jäänyt joka 50 vuotta sitten
muistan olleeni.
Mutta tämä häviäminen ei tapahdu fyysisen ruumiin
kuolemaan, sillä emmehän ole vain ruumis, vaan meissä on vielä sielu ja
henkikin, tai oikeammin: me olemme ruumis, sielu ja henki.
Eli elämä joka meissä sykkii on jo nyt pukeutunut
ruumiiseen, sieluun ja henkeen. Ja se tajunta jonka me koemme omanamme voi jo
nyt eläissämme siirtyä pois tästä ruumiista ja elää siitä riippumatta. Näinhän
me teemme joka yö. Siksi unta on sanottukin kuoleman pikkuveljeksi.
Nukkuessa vain olemme "hopealangalla"
vielä liekassa tähän kehoomme. Ja jos tämä hopealanka katkeaa, katkeaa myös
elämän yhteys tähän fyysiseen muotoomme, emmekä voi enää siihen palata.
Mutta tajunta, joka ilmenee aivojen kautta, niin
kuin tuli liekissä ei ole sidottu tähän ruumiiseen, ei myöskään aivojen myötä
häviä, se ei voi toteuttaa vain itseään enää tässä fyysisessä muodossaan.
Siksi ihminen joka ei eläessään ole kuolemasta
päässyt tietoon ihmetteleekin, jos hän on vielä hyvissä voimissa ollessaan
kuollut, että mitä tämä on kun hän kokee edelleen olevansa oma itsensä, mutta
omaiset ja ystävät eivät hänelle vastaa vaikka hän kysyy, eivätkä ole edes
näkevinään häntä. Kunnes sitten joku vastaanottaja saa hänet vakuuttuneeksi,
että hän on nyt kuollut, eikä siksi voi enää toisille ilmetä.
Se, että ihminen on täysin oma itsensä ilman
fyysistä ruumistakin on jo lukemattomien ihmisten elinaikainen kokemus. Ja
tämähän todistaa, että tajuntamme on ennen kaikkea sielussamme, tunne- ja
ajatuspuolessamme, eikä fyysisessä ruumiissa, vaikka se sen kautta tässä
tasossa ilmenee ja vaikuttaa.
Kuitenkin tässä fysiikassamme piilee valtavat
toteutumisen mahdollisuudet, josta tajuntamme ei vielä paljoakaan tiedä.
Tämä meidän päivätajuntamme ei ole tullut kuin vasta
harvoille ihmisille tietoiseksi omasta hengestään ja siksi me olemme vielä
sielullisia olentoja ja sieluisina siksi vielä kuoleman alaisia tässä
persoonallisuudessamme. Vain hengessä voimme olla kuolemattomia.
Vaikka me elämmekin kuoleman jälkeen sielussamme
satoja vuosia häviämme tajuntoina lopulta äärettömään autuuteen.
Mutta meissä
on jokaisessa henki joka pyrkii tulemaan itsetietoiseksi tässä luomassaan
persoonallisuudessaankin. Ja se synnyttää niin kauan aina uuden
persoonallisuuden kunnes se voi täysin yhtyä ja täyttää tämän tajunnan niin,
että Jeesuksen tavoin voimme sanoa: Isä tapahtukoon sinun tahtosi eikä minun.
Toisin sanoen kun me annamme sen mikä meissä elämänä
ilmenee päästä hallitsemaan tätä mikä on vielä kuolemanalaista, silloin olemme
voittamassa ei vain kuolemaa, vaan tavoittamassa ikuista elämää. Näin ovat
tietäjät aina opettaneet.
Ei kukaan ihmiskunnan suurista viisaista opettajista
eikä uskontojen perustajista ole koskaan sanonut: Elä missä himoissa tahansa,
kuinka suurissa paheissa tahansa, kunhan kadut viimeisenä minuuttina kuoleman
hetkellä, niin pääset ikuiseen autuuteen.
Päinvastoin kaikki ovat opettaneet että meidän tulee
luopua himoista, paheista, panettelusta ja itsekkäästä elämästä, jotta henkemme
voisi meidän tajuntaamme laskeutua ja saavuttaisimme siten ikuisen elämän.
Kuitenkin se ikuinen elämä on saavutettavissa täällä
eläissämme. Kuoleman jälkeen ei ole mitään tehtävissä sen suhteen.
Tässä fyysisessä ruumiissa on ikuisen elämän
salaisuus kätkettynä. Vain tässä fyysiseetterisessä ruumiissamme olemme
yhteydessä persoonallisesti henkeemme.
Vain tässä fyysiseetterisessä ruumiissamme me voimme
takoa Sammon eli Kirjokannen eli kuolemattoman Aurinkoruumiin jossa henkemme
voi ilmetä muotoon pukeutuneena aikakaudesta toiseen, meidän mittapuumme mukaan
ikuisesti.
Vain tässä fyysisessä ruumiissa on kätkettynä
salaperäinen ikuisen elämän siemen, joka lootuskukan tavoin syntyy ja ammentaa elämänvoimansa
pohjamudista saakka, mutta nostaa ylös vartensa puhtaassa astraalisessa vedessä
ja puhkeaa valkeaan kukkaansa auringon loistavassa syleilyssä.
Näin tuhlaajapoika palaa takaisin Isänsä kotiin
jossa Isä hänet avosylin ottaa vastaan.
Kalevala kuvaa kuinka jumalainen tulikipinä
suikahtaa läpi taivahan yheksän, halki kuuen
kirjokannen tänne maanpäälle, jossa sinervä siika nieli tämän tulisorosen, ja
kuleva kuuja nieli tuon sinervän siian, ja halea hauki nieli tuon kulevan
kuujan.
Eli tällä tavoin jumalaisen järjen kipinä lankesi
yhä syvemmälle tähän "eläimelliseen" fyysiseen kehoomme, yhä
syvemmälle tämän aineen lohikäärmeen pauloihin, missä se prinsessa Ruususen
tavoin uinuu odottaen vain herättäjäänsä.
Väinämöinen ja Ilmarinen eivät yrityksistään
huolimatta pysty tätä tulta vapauttamaan, vaan tarvitaan peni mies, Päivönpoika
eli Jumalanpoika Kristus, joka taivaasta Isältään pudonneella puukolla hauin
halkaisee ja vapauttaa järjentulen eli Pyhän Hengen ihmisessä.
Haukihan toisaalla Kalevalassa kuvaa meidän
eetterikehoamme jonka tämä Päivönpoika tässä halkaisee. Itse emme siihen pysty.
Me voimme näin jo nyt tulla kuolemattomiksi, eli
tietoisiksi ikuisesta elämästä, ikuisuudessa elävästä hengestämme.
Mutta vain se, että meissä jo nyt on tuo ikuisen
elämän siemen, mahdollistaa sen että voimme tässä persoonallisessa
tajunnassammekin päästä sen yhteyteen.
Mutta ellemme eläissämme sitä saavuta, saamme
jälleensyntyä uudelleen ja uudelleen, niin kuin pyhät kirjat ja luonto on sen
meille opettanut.
Kalevalakin sen kertoo: Lemminkäisen äiti eli
maaäiti kokoaa jälleen poikansa palaset eli leiviskät (skandhat itäm.) ja
kokoaa niistä uuden pojan, mutta pikkaisen paremman, edellisen elämän
kokemuksia paremman. Mehiläinen tuo henkemme yhdeksännestä taivaasta eli
Taivasten Valtakunnasta tähän maaäidin luomukseen.
Kaikki me saamme kuitenkin kuolemalla kuolla tästä
ehkä jo raihnaisestakin ja kivuliaaksi käyneestä ruumiistamme ja viettää
kuoleman jälkeen ihanaa lepoa tai myös jatkaa jonkin aikaa puhdistavassa
kiirastulessa.
Riippuen siitä miten olemme eläneet ovat
kuolemanjälkeiset tilatkin ihmisillä hyvin erilaiset. Eihän ihminen kuoleman
jälkeen ole sen kummempi kuin eläissäänkään.
Ei hän enkeliksi muutu ellei sitä jo täällä ole.
Hänen ajatustapansa on ihan samanlainen kuin täälläkin, samat halut ja himot
hänessä ovat tallella, jotka ovat sielullisia ominaisuuksia.
Mutta ihmiset jotka eivät ole pyrkineet itseään
voittamaan eläissään, joutuvat sen nyt kuoltuaan tekemään. Ja se tuntuu tietysti
tuskalliselta kun ei pysty enää totuttuja tarpeitaan tyydyttämään, kun ei ole
enää ruumista jonka kautta näitä tunteita purkaisi.
Ihminen joutuu näin oman puhdistavan kiirastulen
läpikäymään. Luther vei lutherilaisilta kiirastuliopin ja kavensi näin
uskovaistensa tietämystä siltä osin. Katollinen kirkko sen onneksi on
säilyttänyt.
Mehän saamme kuoleman jälkeen myös totuuden valossa
katsoa ja läpikäydä menneen elämämme ja "tuomita" itse omat pahat
tekomme. Eihän se ole kovin mukavaa, sillä saamme itse myös kokea sen pahan
jonka olemme toisille aiheuttaneet.
Mutta kaikki se vapauttaa meitä kuolemaan pois tästä
alemmasta luonnostamme, mikä tietysti olisi pitänyt jo täällä eläissämme
suorittaa.
Jos olemme suuria pahantekijöitä ja elostelijoita
olleet, saattaa tämä kiirastulivaihe tuntua pitkältä, jopa ikuisuudelta, aika
kun on sillä puolella toisenlaista.
Mutta jokaiselle koittaa lopulta vapaus siitä ja
ihmiselle koittaa toinen kuolema, jolloin hän kuolee pois tästä astraalisesta
ruumiistaankin ja herää mentaalisessa, eli ajatusmaailmassa, joka on myös aivan
todellinen maailma.
Tässä maailmassa vietämme suurimman osan kuoleman ja
uuden syntymän välisestä persoonallisesta ajasta. Tätä voidaan sanoa
taivasmaailmaksemme, sillä täällä saamme toteuttaa kaiken sen, josta olimme
eläissämme haaveksuneet, mutta emme saaneet tai pystyneet toteuttamaan.
Se nyt kaikki onnistuu meidän toteuttaa ja voimme
riemuita täysin sydämin, sillä kaikki mihin me ryhdymme onnistuu yli
odotustemme ja tätä taivaallista riemun lähes pakahduttavaa autuutta tuntuu
kestävän loputtomiin, aivan kuin ikuisesti.
Lopulta huomaamme kuitenkin, ettei se meitä enää
tyydytäkään vaan toteamme, että meidän tulee kehittää itseämme ja meissä syntyy
tarve jälleensyntyä maanpäälle, sillä tulemme tietoiseksi, että vain täällä
voimme päästä kehittymään eteenpäin. Ja luonto antaa meidän jälleensyntyä.
Syntyessämme tänne, tullemme suoraan
taivasmaailmasta ja olemme puhtaita ja vapaita kaikista edellisen elämämme
himoista ja paheista. Emmekä yleensä juuri mitään siitä muistakaan, siitä kun
on kulunutkin jo pitkä aika.
Monet lapset, jotka ovat hyvin pian
jälleensyntyneet, muistavat menneen elämänsä asioita ja tätähän lienee jo
tieteellisestikin koetettu tutkia mistä siinä on kyse.
Tunnepuolemmehan on jo kiirastulessa puhdistunut,
joten samat himot eivät meissä herää, ellemme itse sitä tahdo. Huonot himojemme
ja taipumustemme siemenet eli leiviskät meissä kyllä löytyvät vielä, mutta
ellemme niitä itsessämme istuta ja kasvata, kuihtuvat ne pois ja olemme niistä
vapaat.
Edellisten elämien pahojen kuin myös hyvien
tekojemme seuraukset kyllä automaattisesti seuraavat uurteen elämäämme, kunnes
velat on maksettu viimeiseen ropoon. Näinhän karma toimii ja jumalainen elämä
ja viisaus on aina opettanut.
Kuinka sitten tällaisen tiedon paikkansapitävyydestä
tavallinen ihminen voi tulla vakuuttuneeksi. Eihän tällaista missään julkisesti
hyväksytä eikä opeteta?
Länsimaiset kirkotkin opettavat aivan muuta ihmisen
kuolemasta, eikä tieteellinen tutkimuskaan näe tällaisia mahdollisuuksia
ihmisessä piilevän.
Näyttääkin siltä että länsimaiselta ihmiseltä täällä
kristikunnassa se tieto onkin tietyistä syistä ollut salattua näihin aikoihin
asti. Ei niin, etteikö sitä tietoa olisi aina ollut saatavilla, vaan siitä
syystä, että tämä tieto joutui painumaan maan alle vainoojiaan piiloon.
Totuus on aina ensimmäinen uhri kun tietämättömyys
pääsee valtaan. Tietämättömyyshän se vain valtaa tavoitteleekin. Tämän on
historia meille monet kerrat opettanut.
Ajanlaskumme alkuaikoina essealaisuus, Johannes
Kastaja, Jeesus, gnostilaisuus ja monet filosofit opettivat itsensä voittamisen
tärkeyttä, jotta Taivasten Valtakunta jo eläissämme saavutettaisiin.
Silloin kyllä tiedettiin kuolemanjälkeisestä
elämästä, vaikka ei sitä niin paljon korostettu kuin tämän elämän tärkeyttä.
Silloin korostettiin, että nyt on otollinen aika, sillä tässä hetkessä olet Minuutena
Itse läsnä.
Mennyttä ja tulevaa voi ajatella, mutta vain tässä
hetkessä olet Itse
Minuutena
läsnä.
Siksi tämä hetki on tärkeä, eli miten tämän hetken vietät, sillä rakennat myös
tulevaisuutesi, kuolemanjälkeisenkin.
Ajanlaskumme alussa oli myös kosmisesti otolliset
voimat vaikuttamassa ja auttamassa ihmistä oman lohikäärmeensä alistamisessa.
Silloin elettiin kalojen aikakauden alkuaikaa,
ensimmäistä seitsenjaksoa, jota sanotaan aurinkokaudeksi. Se aikakausi
mahdollisti suuren opettajan Jeesus Nasarealaisen inkarnoitumisen.
Tätä aikaa inspiroi enkeli Mikael. Taiteilijat ovat
kuvanneet hänet valkean ratsun selässä peitsellään alistamassa lohikäärmettä.
Mikael ei kuitenkaan sitä tapa, sillä tappaminen ei enää kuulu tämän uuden
elämänymmärryksen opetuksiin.
Enkeli Mikael korostaa fyysisen elämän tärkeyttä ja
pyhyyttä. Eli meidän tulee ajaa Temppelistämme pois ryövärit ja rahanvaihtajat,
jotka ovat sen pesäpaikakseen ottaneet. Tai, meidän tulee alistaa, kesyttää villi
eläimellinen luontomme kotieläimiksi.
Semmoinen kuva jossa tämä lohikäärme tapetaan kuvaa
Pyhää Yrjänää joka lienee enemmänkin kirkollinen pyhimys.
Mutta me elämme nyt jälleen melkein samaa aikaa kuin
ajanlaskumme alussa elettiin. Jälleen olisi suuren opettajan mahdollista
inkarnoitua ja näyttää oikeaa tietä ja saarnata vapautta sieluille jotka täällä
kuoleman varjon laaksossa vaeltavat.
Elämme nyt Vesimiehenajan alun aurinkokautta ja
senkin alkuaikoja ja selvästi enkeli Mikaelin inspiraatiot ovat jälleen
nähtävissä: luonnon suojelu, joka lähtee puhtauden ihannoimisesta, Jumalan kuva
on muuttumassa ankarasta tuomarista lempeäksi isäksi joka lapsiaan rakastaa.
Diktatuurit hajoavat, muurit murtuvat, Euroopan
kansat yhtyvät, ihmisten klobaali veljeys korostuu, kaikessa kuin itsestään
tapahtuu muuttumista hyvään alemman luonnon kustannuksella, ihminen on
vapautettu työn orjuudesta, joka viidennelle Suomessa on annettu mahdollisuus
kokopäiväisesti kehittää itseään ja löytää elämälleen syvempi tarkoitus kuin
materiaalinen.
Ihmisiä aivan kuin autetaan voittamaan mammonan
maailman houkutukset. Mutta ehkä ajatuksia herättävin seikka on se nyt kun
vasta lähes 2000:n vuoden päästä paljastuu kirjakääröjä jotka edellisellä
aurinkokaudella kätkettiin vainoojiltaan turvaan.
Se osoittaa, että vasta nyt eletään jälleen aikaa
jolloin uskonnollisilla fanaatikoilla ei ole täällä länsimailla enää valtaa
henkisen tiedon pimittämiseen. Nämä kääröt, jotka paljastavat huomattavia
seikkoja alkukristillisyydestä ja kristinuskon kehdosta, saattavat nyt
turvallisesti nousta piilostaan.
Kuitenkin tämä kaikki on vasta alkua joka huipentuu
vielä lähimmän 200 vuoden aikana, jonka tämä Mikaelin aika vielä kestää.
Ennusteen mukaan alkuperäinen todellinen kristinusko
tulee silloin paljastumaan kansoille. Me olemme tavallaan etuoikeutettuja kun
olemme saaneet syntyä tähän aikakauteen.
Mutta vielä enemmän etuoikeutettuja jos otamme
tilaisuudesta vaarin ja lähdemme itsessämme toteuttamaan tätä inspiraatiota,
emmekä enää ruoki lohikäärmettämme, vaan annamme sen kuolla puolestamme.
Alempi luonto uhrautuu aina kehityksen alttarilla,
kuten kasvikunta eläin- ja ihmiskunnan ja eläinkunta ihmiskunnan.
Todellinen kuoleminen onkin kuolemista jo elämän
aikana pois kaikesta siitä, joka on kuoleman alaista, eli kaikesta siitä mikä
ei ole meitä ITSEÄMME henkisinä olentoina, Jumalan poikina.
Siksi voimme sanoa, että mitä enemmän kuolemme
eläissämme, sitä elävimmiksi tulemme ja sitä tietoisemmiksi kuoleman
mysteeriosta.
Siksi kaikki esoteeriset koulut kautta aikain ovat
opettaneet ensimmäisenä puhdistuksen tien kulkemista. Ja nykyaikana tämä
esoteerinen koulunkäynti tapahtuu jokapäiväisen elämän eteentuomissa
houkutuksissa ja kiusauksissa.
Niitähän nykyelämä on joka paikassa tarjoamassa,
koettaen upottaa meidät yhä syvemmälle tähän materian suohon rämpimään ja siten
oppimaan. Mutta sekin osoittaa vain, että suurempi valo on syntymässä mitä
synkempi varjo ilmaantuu.
Näinhän se meidän ihmisten suhteen on, kun lähdemme
puhdistuksen tielle. Kaikkinainen paha ennen poistumistaan nousee pintaa ja
näyttää siten lisääntyvän ja meistä tulee entistäkin pahemman näköisiä
lurjuksia.
Mutta paha ei kauaa kestä päivänvaloa, vaan kuihtuu
kuin kalliolle itänyt taimi ravinnon puutteessa. Siksi me parhaiten voitammekin
pahan kun emme kiinnitä siihen paljoakaan
huomiotamme ja sillä sitä ruoki. Vaan annamme ymmärryksemme valon, josta
Jeesus niin usein muistutti, valaista sieluamme.
Ymmärryksemme kautta Pyhä Henki eli jumalainen järki
meihin pyrkii ja tulee, kun vain pidämme tajuntamme puhtaana. Pyhä Henki on se
parakleetti, lunastaja ja satujen prinssi joka meidät pahan vallasta,
kuolemasta vapauttaa.
Tänä päivänäkin.