Sumen kansan alkukoti
Kalevala puhuu
Turjan maasta mahtavasta, josta haettiin myös häävieraita eli sukulaisia
Pohjolan häihin. Monet entisaikojen tietäjät ja tutkijat ovat kertoneet
suomalaisten alkukodiksi nykyisen Kobin autiomaan tienoot. He ovat määritelleet
Turjan maan sijainneen oheisen kartan rajojen kokoiseksi.
Täällä viides
aarialainen rotu syntyi nykyisen Mongolian ja Kiinan rajamailla, josta kansan
lisäännyttyä se siirtyi osa Himalajan yli nykyiseen Intiaan, osan
lähdettyä länteen aina nykyisen Euroopan aluelle asti.
Tämä kansa omasi
korkeamman kulttuurin kuin alkuasukkaat joiden pariin he saapuivat ja jakoivat
taitojaan ja tietojaan näille, sekä toivat oman uskontonsa heille jota kutsuivat
sana thana dharmaksi eli ikuiseksi uskonnoksi. Nykyinen tiede nimeää tämän kansan
venekirveskansaksi.
Näistä tiedoista voi lukea esim.Pekka Ervastin kirjasta: Uudestisyntyvä Suomi tai Tapio Kaitaharjun kirjaasta: Me Suomlaiset.
Jumalainen tieto
Kalevala ja siinä ilmenevä jumalainen tieto
(kreik.thesophia), aikain viisaus, valaisee meille nyky-ihmisille sen mitä
Nostradamuksen peräämä todellinen alkuperäinen kristinuskokin on.
On
valitettavaa, että nykysuomalaisille pitää tieto tuoda ensin ulkomailta, ennen
kuin sitä osataan arvostaa. Nuoriso onkin nykyään löytämässä Kalevalan
englanninkielellä !
He eivät kuulemma ymmärrä
kalevaista kieltä. Se tieto mitä meille englanninkielellä new
age’na
Amerikasta syötetään on vielä
monasti kuin lapsen tietoa verrattuna kalevalaisten partasuiden urhojen
tietämykseen, sillä Kalevala tuo ikuisia totuuksia eikä henkimaailman
"
pappien ”
näkemyksiä niistä. Väheksymättä kuitenkaan näiden pappienkaan tietämyksiä . Ehkä
ne luovat pohjaa sitten ikuisienkin totuuksien ymmärtämiselle.
Suurin viisaus
on aina pitänyt kuitenkin pukea vertauskuviin ja allegorioihin, kuten Jeesuskin
teki. Kansalle hän puhui aina vertauskuvin, mutta opetuslapsille hän puhui
suoraan, koska heidän ymmärryksensä hän oli avannut tajuamaan jumalaisia
totuuksia.
Meille HP Blavatsky toi teosofian ehkä kuitenkin monille vielä
vaikeatajuisena ja sekavan tuntuisena, jonka sitten Rudolf Steiner, Alice
Bailey ja Pekka Ervast ansiokkaasti ovat kansalle ymmärrettävämpään muotoon
pukeneet.
Näillä tiedoilla Kalevalakin aukeaa, mutta paljon elävämmin,
runollisena, sadunomaiseen tarinaan puettuna, tempaen siten tunnepuolemmekin
mukaansa, jotta kokonaisvaltainen ymmärtäminen olisi mahdollista. Kalevalaisten
runojen sanotaan olevan tuhansia vuosia vanhoja, mikä todistaa myös
kalevalaisen kansan jo pitkään eläneen.
Väinämöisen inkarnaatioita
Pekka Ervast, joka oli näkymättömässä maailmassa vihitty
kalevalaisiin mysteerioihin, sai tutustua myös Väinämöisen historiaan. Hän
kertoo kuinka Väinämöinen jo Atlantiselta ajalta asti on liittynyt Suomen
kansan vaiheisiin. Mutta sitten hän kertoo seikkaperäisesti erään Väinämöisen
kantasuomalaisen inkarnaation, joka sattui ennen Jeesuksen syntymää, mutta
Buddhan kuoleman jälkeen. Kerron sen tässä huomattavasti lyhennettynä.
Väinämöisellä kuten Jeesuksellakin oli
vaellusvuotensa, jolloin hän kävi tutustumassa sen ajan korkeimpaan henkiseen
tietoon, jota oli mahdollista saada mysteeriolaitoksissa.
Niinpä hän
Mustanmeren pohjoisrannalla Kolkhis- eli ruhtinasmysteereissä tuli vihityksi
näkymättömien maailmoiden salaisuuksiin. Matkoillaan Väinämöinen okkulttisissa
kokemuksissaan sai tavata korkeita loistavia älyolentoja jotka
kansallishaltioina johtivat suurten joukkojen elämää. Tällaista deevaa hän ei
ollut oman kansansa keskuudessa havainnut.
Tätä miettiessään hän vaipui syvään
mietiskelyyn, ja näki kansansa menneitä vaiheita. Hän näki monien
sivistyskausien nousevan ja laskevan.
Suomalaisilla oli ollut aikoinaan myös
kansallishaltijansa, mutta miksi se oli kansansa jättänyt.
Väinämöinen näki
syyn häviöön: Ei vastannut kansa haltijansa toivomuksia. Sen uroot eivät kyllin
hartaasti etsineet syntyjä syviä, sen naiset eivät kasvattaneet nuorta kansaa
kyllin ryhdikkäästi. Urosten mieli kääntyi maallisiin ja naiset heittäytyivät
nuorten huvitteluihin.
Väinämöinen ajatteli että eikö olisi mitään keinoa saada
kansallishaltia takaisin ohjaamaan kansaansa henkisyyttä kohti.
Silloin
Väinämöinen teki suuren päätöksen: ”Tahdon uhrautua kansani puolesta. Onhan
niitä urhoja nytkin, on tietäjiä, on taitajia minunkin heimoni keskuudessa…
Enkö minä ole yksi heistä?
Enkö minä
ensimmäisenä tahdo antautua kansaani palvelemaan. Enkö minä mysteerioissa ole
nähnyt, kuinka ruhtinaita ja johtajia luodaan”. Näitä aatellen hän tunkeutui
yhä syvemmälle omaan menneisyyteensä, syvemmälle kuin koskaan ennen.
Hänen
henkensä silmä pysähtyi vihdoin ruumistukseen, jonka hän oli elänyt kaukaisessa
muinaisuudessa, aikana, jolloin Suomen suku vielä oli yksi ja yhtenäinen
kansakunta (me nimitämme sitä aikaa nyt uralilaiseksi aikakaudeksi. Kalevalassa
ja Persian saduissa sitä nimitetään Turjan maaksi mahtavaksi).
Kansa oli
saavuttanut korkean kulttuurin ja ulotti avarat rajansa auringon noususta sen
laskuun!!! Hän itse oli yksi mahtavan ruhtinaan
kahdestatoista pojasta. Hänen isänsä oli viisas tietäjä, joka kasvatti
poikansa ankarassa kurissa. Kansansa johtajia ja sukunsa päämiehiä hän heistä
kasvatti.
Tuntiessaan kuolemansa lähestyvän isä kutsui poikansa koolle ja
ilmoitti heille tahtonsa olevan, että jokainen heistä tulisi uuden suvun
kantaisäksi. ”Olen jakanut teille maani ja kansani”, hän virkkoi, ”ja tahtoni
ja toivoni on, että kukin teistä on tyytyväinen omaan osaansa.
Eläkää sovussa
keskenänne, ja hallitkaa kansaanne viisaasti, että se voimakkaasti lisääntyisi
ja iloisena eläisi maan päällä. Laajalle tulee meidän heimomme silloin
leviämään, ei enää yhtenäisenä sukuna, vaan kahtenatoista eri sukukuntana.
Eläköön kansanne läpi vuosituhansien !
Kun olette neuvon tarpeessa, kysykää
isältänne tuonelassa, sillä tahdon teitä vielä sieltä käsin auttaa vaikeuksissanne.
Uudelleen ja uudelleen pyytäkää syntyä kansanne pariin sitä kasvattaaksenne.”
Isä antoi jokaiselle siunauksensa, ja Väinämöinen näki itsensä suuren
liikutuksen vallassa. Hän oli silloin vielä nuori sankari, oli sodassa
kunnostanut itsensä, ja tiesi kokemuksesta, mikä jalo hurmaus oli uskollisten
seuralaisten johtamisessa.
Saada johtaa onneen ja viisauteen omaa kansaa – se
oli ihanne, jonka puolesta kannatti elää.
Suuri olit sinä, isämme, tietäjä
iänikuinen, monihaaraisen sukumme todellinen kantaisä, sinä todellinen
Kalevamme, kansamme luoja ja haltia.
Näyssään hän näki elämä elämältä itsensä palaavan aina oman heimonsa
luo, ja Väinämöinen tunsi, kuinka tämä menneisyyden tieto teki hänen nykyisen
päätöksensä lujaksi ja järkähtämättömäksi.
Kyynelten vuotaessa silmistä hän
teki mielessään pyhän lupauksen aina olla kansalleen uskollinen.
Tieteellinen tutkimus on todennut, että saksalaisilla ja
suomalaisilla on 50% yhteistä geeniperimää. Tämä selittyy sillä, että Kaleva
kuningas hallitsi (vielä ehkä 400 luvulla?) keskistä Eurooppaa, jolloin
germaanit ja finnit, jotka molemmat pohjaavat kantasuomalaiseen sukujuureen,
elivät vielä yhdessä.
Pekka Ervast kertoo kuinka Väinämöinen matkoiltaan
palattuaan kansansa keskuuteen, nykyisen Saksan tienoille, keräsi uskollisia
kuulijoita ympärilleen ja valitsi heistä kaksitoista kyvykkäintä
opetuslapsikseen.
Näiden kahdentoista avustuksella, pyhiä mantroja laulamalla,
saattoi Väinämöinen nousta hengessään sellaisiin korkeuksiin että hänen oli
mahdollista ottaa kansallishaltian tehtävä vastaan.
Entisestä ihmisestä
Väinämöisestä tuli korkea ja ihana enkeliolento, joka joutui kosketuksiin
Kristuksen kanssa ja otti hänen opetuksensa vastaisen tehtävänsä
ojennusnuoraksi.
Muutamia kertoja hän vielä inkarnoitui kansansa pariin ja
johdatti kuninkaana heimonsa pohjoisemmaksi, nykyisen Suomen maaperälle, ja
kansallishaltijana, jumalaisena Deevana, yhtyi rakastamansa kansan sieluun ja
näkymättömissä inspiroi ja auttaa nykyistäkin Suomen kansaa.
Murhe sydämessään
hän varmaankin katselee niitä suomalaisia, jotka ovat ottaneet juutalaisten
kansallisjumalan Jehovan oppaakseen.
Itse hän oli aikoinaan jättänyt kansansa
Marjatan pojan Kristuksen ohjaukseen, nähtyään itseään suuremman tietäjän
syntyneen, ja jonka ohjauksessa hän itse nytkin työtä tekee.
Tästä kuin
vakuutena kansallislintumme on puhtaan valkea, sinisellä taivaalla, lentävä
joutsen. Siitä myös lippumme värit.
Jos
tämä kertomus tuntuikin sadulta rumasta ankanpoikasesta, niin sanotaanhan, että
saduissa on enemmän totta, kuin historiankirjoissa.
Tästä tuon kuin
”uskonvahvistusta” kertomalla, että
kaksikymmentä viisi
vuotta sitten kuulin säätytalolla Tapio
Kaitaharjun kertovan omista tutkimuksistaan käsin samantapaisia asioita Suomen
ja Väinämöisen historiasta. Suomen kansan historiasta hän sitten kertoo
ansiokkaasti kirjassaan Me Suomalaiset, jättäen kuitenkin Väinämöisen historiaa
toistaiseksi kertomatta?
Kun kysyin Kaitaharjulta oliko hän lukenut Pekka
Ervastin kirjaa Uudestisyntyvä Suomi, vastasi hän, ettei ollut tietoinen
Ervastin tutkimuksista.
Näin kaksi tietäjää jotka toisistaan tietämättä ovat
tulleet jokseenkin samanlaisiin johtopäätöksiin vahvistaa suuresti asioiden
mahdollista todenperäisyyttä.
Aivan kuten Väinämöinenkin sai Vipusen vatsasta tarvitsemansa tiedot, voivat nyky tietäjätkin ammentaa täältä luontopankista historiallista tietoa, mikäli sinne ylettyvät.